tirsdag den 25. juni 2013

Kulsukker...





Forrest ses kulsukker, en plante jeg ikke husker oprindelsen på men sikkert har skaffet alene for at bruge den i urtete sammen med brændenælde, tang, træaske osv

Havde egentligt godt bemærket at den ikke lignede dem de havde i Forundringens have, men der kommer jeg så sent på året at de er klippet ned så man kun ser bladene og jeg lod det være ved det

Men så var det at jeg i anden anledning kom forbi www.fugleognatur.dk og huskede at der var noget med den kulsukker og så blev det spændende

Læge Kulsukker var det ikke kunne jeg let se, Foder Kulsukker heller ikke, men da jeg så Kaukasisk Kulsukker (Symphytum caucasicum) var jeg ikke i tvivl, den i mine øjne den flotteste i blomst, var den jeg havde og modsat alle andre planter i Permahaven, er den bestemt ikke spiselig men gør så gavn for de spiselige på en anden måde





1 kommentar:

  1. Godt at du fik opklaret mysteriet inden nogen kom galt afsted.

    SvarSlet