Green Award 2015

Green Award 2015 - De 50 bedste danske haveblogs

Frønørdens Videoer på Mobilholdet.dk


VÆLG EN VIDEO PÅ LISTEN TIL VENSTRE HVIS DU VI SE DE ANDRE JEG HAR LAVET
DE NYESTE ER NEDERST PÅ LISTEN

fredag den 11. januar 2013

Frøplader og spireprøver...

Medens tiden mest går med at vente på foråret kan man lige lave spireprøver - mit system er 9 frø mellem 2 lag toiletpapir (2 lags) - noget jeg lige har fundet på med hjælp fra  internettet, hvor der var en vejledning i at lave frøbånd, de dukker op i et andet indlæg, skal lige arbejde mere med limen og metoden


Del de 2 lag og tegn en cirkel - sæt 9 limprikker - påsæt frø - læg det andet lag tilbage
Skriv navn - tør -


Startet den 6. billede den 11. og der var nogle af spirene 2-3 dage gamle - Bagerst en spirreprøve med låg - forrest TV. jord-frøplade-perlite - TH. perlite-frøplade, som bliver den fremtidige metode, grunden til at jeg vil have noget voksemedium  under er for at kunne bruge spirrene som stiklinge

1 kommentar:

  1. Efterfølgende må jeg konstatere at den med jord-plade- perlite voksede bedre da den var brudt frem så næste forsøg bliver jord-plade

    SvarSlet