mandag den 11. april 2016

Rød Spidskål - flerårig fornøjelse

Denne spidskål kom til at blive objekt for et spændende forløb, hvorfor lige den vil nogle nok spørge? -  fordi det var den jeg havde og vores forhold, kålen og jeg er nu på 4. sæson og det stopper ikke der


Efter en mild vinter var der liv i kalorous og den gik i stok, fik masser af fine blomster og skulper (Frøstande) ved vintertide visnede den ned, så jeg klippede et af mange friske sideskud af og satte den i drivhuset -  man kunne jo være heldig, de andre skud fik kaninen som dessert, den havde allerede spist de groveste af de andre blade


Nå men inde i drivhuset skete der ting og sager året efter, kålen overtog en stor plads i den ene side af drivhuset og jeg turde ikke flytte den - så den fik sin vilje og en masse plads, selvom jeg flere gange snørede den sammen, da den havde 3 grene


I dette tidlige forår lavede jeg så stiklinge af alle de grene der var, små og store, i tingkassen ses de mindste der har lavet små hoveder, bare de så ikke åbner sig men herom senere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar