tirsdag den 11. februar 2014

LED Debut...

Søndag sad jeg som sædvanligt og pakkede forsendelser med "Lykkeposer til Frøspirer", medens det stod på tjekkede jeg lige ind på den nye Chiligruppe på FaceBook og smed et bud på et tal i en gættekonkurrence og lidt efter 15 begyndte der at strømme ind med lykønskninger, jeg havde vundet og præmien var, fandt jeg ud af, en LED vækstlampe fra Bjarnes Frø og planter, den har en almindelig fatning og passede fint i en metal-arkitektlampe


Det blå lys er godt til spirring og lige det jeg havde brug for, her er det årets spireprøver af Lykkeposefrøene der får lidt blålys



 I medens står de første 36 forskellige x 5 chilier lunt under bordet ved radiatoren og venter på at komme i solariet efterhånden som de spirer frem, i morgen bliver der lige sat lidt ekstra over da nogle blev fravalgt i første omgang, men i år skal det være chiliår


Så der er lavet kokosmediun til såpotterne, konsistensen er lidt grødet men vandet render hurtigt ud af potterne igen, jeg bruger de 4 kantede potter jeg fik af Jakob og sår et frø i hvert hjørne som hvis det var stiklinge jag satte og så sår jeg også et frø i midten for at holde fast i det traditionelle, så må vi se hvad der virker bedst


Til at øse "grøden" med har jeg genanvendt en plastflaske med håndtag, proppen bruges til at jævne overfladen i potten med



Inden Blålynet ankom havde jeg samme dag rigget et par LED arbejdslamper fra Bauhaus til de giver en masse lys uden at blive varme da de kun bruger 3w



Klip fra denne uges tilbud hos Bauhaus


På gulvet under et lysstofrør i loftet står den runde bakke jeg bruger når grillristene skal rengøres om sommeren 


Det fungerer så godt at den borholmske figen har sat vinterfrugter, så tilskudslys kan være mange ting og jeg eksperimenterer lidt med det hele, næste udfordring bliver overvintring af chili og vintertomater, men det er der langt tid til



Ingen kommentarer:

Send en kommentar