lørdag den 27. juli 2013

Uge 30, 2013...




Jeg har altid ønsket mig en Cirkelhakke, men da den ikke dukker op af sig selv, lavede jeg lige en gør det selv løsning og selv uden slibning er jeg allerede forelsket i dens effekt og enkelthed - Planen er nu at der skal laves en slags Gardencepter (Den smalle del) i den anden ende


Bræddevægen ind til naboen er pillet ned og sættes nu op på en anden måde der tillader luftgennemgang og mindsker vindpresset mellem husene


Og tænk engang hvad det så gør ved udeværkstedet !!!


Der er købt nye brædder til at fuldføre projektet


Jeg har sanket 2 dæk med fælg og brugt den ene som en gave til mine piger, der har fået øje på krydderurternes gode egenskaber

'

Så deres krydderurte kasse er nu blevet til et dækbed


Den sorte fælg har fået en hvid grunding og en frisk gul dækfarve for at bryde det sorte


På afstand er den gule ikke så skrap endda 


Salatbedet har været trælager for længe men nu er det ryddet op og sået til


I år var det ikke så mange kantplanter der skulle erstattes


Og så er denne dukket op flere steder i haven, jeg er ikke sikker på navnet men tror jeg havde den i baghaven for et par år siden  - Det er måske den man bruger blomsterne fra i isterninger - Kan det passe den hedder Hjulkrone???

3 kommentarer:

  1. Fint dækbed :)
    Den ligner ikke den hjulkrone jeg havde ...og så alligevel.
    Det er et stykke tid siden jeg havde den . Men jeg husker den som højere og ikke nær så kompakt. Med hængende blomsterstande inden blomstring.
    kh
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hvilken kreativitet du er i besiddelse af ;-) Jeg er ikke i tvivl om, at det er en hjulkrone, du har fundet dig. Er du stadig selv i tvivl, så smag på et blad. Smager det af agurk, så er det agurkeurt. :-D

    SvarSlet
  3. Nu var det kun et bette skud, men nu den er blevet større er jeg ikke i tvivl, tak for indlægene

    SvarSlet