søndag den 16. juni 2013

Uge 24, 2013...



Man skulle tro det var et trickfoto men plænen er blevet ryddet for det der ikke hører til


Kaos har forladt udeværkstedet


og brændekomfuret er blevet hævet


Urtebedet er luget og ser da meget pænt ud


Der er kommet bræddelåg på komposten 
og straks hober tingene sig op


Det bagerste bed er luget og jævnet, det forreste ved jeg ikke lige hvad jeg skal skrive om, for lugning vil betyde at fjerne rucolaplanter i massevis


Nu har jeg gemt svigerfars gamle bassin i så mange år at hans nye også er blevet nedlagt, så jeg må hellere få lavet den vandpyt


Siveslangen er gemt under et lag græs, måske det var derfor at plænen blev ryddet


Det sidste bord er kommet ud så basinerne kan fyldes med planter


Nogle er allerede flyttet ind øverst mine "søde" planter


I reolen står der rigeligt og venter på at komme i bassinet


De der tingkasser kan da anvendes til meget, denne opstod da jeg skulle fylde plastflasker med jord og de skovle der skal til blev lavet ved samme lejlighed


Mængden af gødningste er blevet væsentligt forøget


Vasketøjsbedet er blevet renset for senegræs


GUMLE gør det hun er bedst til 


De sidste to buketter jeg har givet Okone, 
Ramsløgblomster som nu bugner af frø, Betontingen er noget hun laver på det kursus hun ikke ville med til, til at starte med


Havestuens krukker ser forundret på indholdet af den pakke jeg har modtaget til "Lykkeposer til Frøspirer"

3 kommentarer:

  1. Spiser din kaninporre ? Mine vil ikke røre løg.. utroligt :)
    Det ser meget fint ud :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
  2. Jeg skal da love for, at du har ryddet op. Jeg kiggede imponeret på din morsø ovn, som nu er blevet til en røgeoven, er det ikke rigtigt?
    Godt klaret at rydde så fint op :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan også bruges IFM røgning men som brændekomfur får den nok mest travlt når der skal tørres urtesalt, laves marmelade, koges fond og i det heletaget laves mest muligt mad, selvom det nok mest bliver til mig selv og så luner den så dejligt på en kølig forblæst dag i udeværkstedet

      Jeg er også overrasket over at der igen i år dukker noget der ligner en have op selvom der mangler en del endnu

      Slet