lørdag den 10. november 2012

Nu med Brændekomfur...



De sidste mange dage har jeg været plaget af smerter i skulder/nakke, men jeg ville dog lige prøve om jeg kunne ombygge denne brændeovn til et brændekomfur og det gik over al forventning med ovnen, udgangen til skorsten på toppen kunne flyttes til bagsiden og inde i ovnen kunne der fjernes nogle plader og så havde man et brændekomfur og efter en tur i massagestol på jobbet og en tur til den lokale brændeovnsbutik, kunne jeg samle delene og teste vidunderet

I gryden kom der først bacon herefter guleødder, pastinak, rødbeder, spidskål, løg, salvie, og løvstikke og en liter vand det hele stod og simrede en ½ times tid og så var der frokost

Skulderen fik en tur mere i massagestolen efter lørdagens morfar og så gik det lidt bedre med den

Brændekomfuret har dog samme fejl som brændeovnen, det tiltrækker naboens vasketøj som altid skal ud når jeg har tændt op men sådan har vi hver vores hobby ;o)

2 kommentarer:

  1. God historie og godt skulderen fik det bedre.
    Vh
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Ih, det er vist et fænomen, mange genkender. Dog nok sjældnere på denne årstid. God bedring (er på vej, hører jeg) med skuldren. Og god weekend.

    SvarSlet